خرید از یک فروشگاه یا شرکت، همکاری در یک یا دو طرف معامله، همه ما در این اتفاقات تجربیاتی داریم.
اما کجای یک مذاکره مد نظر است ؟ شما را ارجاع به زمانی میدهم که با فردی به جلسه ای رفته اید و زیر لب میگویید « چه رفتار حرفه ای دارد! » اما دلیل این حس چیست ؟ به نظر من موارد زیر عواملی هستند که این تصویر بیرونی را ایجاد میکنند:
- دانش و اطلاعات در مورد فرآیند، محصول یا خدمت
- توانایی مذاکره
- بیزنس اتیکت ( Business Etiquette )
بیاید اعتراف کنیم همه ما گاهی میلغزیم. شاید به هر پیامی به سرعت پاسخ ندهیم یا حتی زیر لب به دیگران ناسزا بگوییم. اما با این وجود انسانهای خوبی هستیم، درسته ؟ آیا واقعا باید نگران نکتات ظریف رفتار درست باشیم ؟
اجازه دهید پاسخ خود را به این سوال مودبانه اعلام کنم : بله
Behave Yourself! – by Amy Bernstein
بیزنس اتیکت چیست ؟
بیزنس اتیکت مجموعه ای از قوانین است، که راه و رسم برخورد افراد مختلف با یکدیگر را در کسب و کار معین میکند. افرادی مثل مشتریان، تامین کنندگان و به طور کلی افراد داخل یا خارج بدنه اصلی کسب و کار، موضوع اصلی برجای گذاشتن تصویر درست و به طور کلی برگذار کردن تعاملات اجتماعی در چهارچوب رفتار مناسب است.
این شروع است!
زمانی که در موردآداب معاشرت صحبت میکنیم به نظر موضوع ساده ای میآید و واقعا هم در ظاهر موضوع سخت و پیچیده ای نیست اما … در موقعیت های خاص که پای رفتار درست به میان میآید آن جایی است که میزان اضطراب افزایش پیدا میکند و دچار دستپاچگی میشوید.
به همین دلیل در بخش آداب معاشرت در مورد موقعیت های مختلف و نحوه رفتار درست صحبت خواهیم کرد.
مختصر و مفید تعریفی از بیزینس اتیکت ارائه شده است ??
ممنونم استاد