در مورد مریم خزعلی داستان از اینجا شروع شد که یکبار وقتی داشتم یه دوری تو سانا سنتر میزدم یا شایدم آوا بود حالا مهم نیست.
با یک فروشگاهی آشنا شدم که خیلی طراحی های زیبای نقره داشت. که هر کودومشون ساخته یک طراح از جای جای ایران بود و خوب این موضوع خیلی هیجان انگیز بود.
یک موضوع عجیب وجود داشت که من هر کودوم رو که خوشم میومد طراحی خانومی به نام مریم خزعلی بود که فروشنده هم میگفت که اینا طراحشون مشخصه و شناسنامه داره و …
بگذریم، من باید برای کسی کادو میگرفتم و از مسئول فروشگاه خواستم که یک طرح با مشخصاتی که میخوام برام تهیه کنند و ایشون هم قبول کردند و شماره ی من و مشخصات طرح رو گرفتند.
بعد از اون من دو بار به این فروشگاه مراجعه کردم و همه چیز از اول شروع میشد تا اینکه گفتم مریم خزعلی رو در اینستاگرام جستجو کنم و به خودشون سفارش بدم. و خوب بعله ایشون در اینستاگرام فعالیت داشتند.
maryam khazali
از داخل اینستاگرام شمارشون رو برداشتم و جریان و براشون توضیح دادم ایشون هم استقبال کردن و در مورد قیمت هم با هم صحبت کردیم و ایشون موافق بودند. گفتن که به سرعت این کار رو انجام میدن.
یک هفته گذشت و من بهشون پیام دادم تا از روند کار مطلع بشم. بعد از دو روز که جواب پیام رو ندادن باهاشون تماس گرفتم تا پیگیر کار بشم که صحبت کردیم و میتونم بگم یادشون رفته بود.
یک هفته ی دیگه هم بعد از اون 10 روز گذشت و فقط عذر و بهانه تا شد 20 روز که من یک سفارش دادم و نمیدونم اصلا چیزی به دست من میرسه یا خیر تا باهاشون مطرح کردم و ایشون بازم عذر خواهی کردن و تا چند روز بعد دو تا طرح برای من فرستادن که من حتی روم نمیشد خودم اونها رو ببینم، بهتر بگم هر کسی که فکرش رو بکنید قطعا خلاقیت بیشتری به خرج میداد (حتی یک ماهی گلی) و در هر صورت در جواب بهشون گفتم که من انتظارم با توجه به کارهایی که ازتون دیدم بیشتر از این طرحه و اگر میشه یکم بیشتر زمان بزارید.
و اما جواب :
دوست ندارید من دیگه بیشتر از این بلد نیستم برید بدید یکی دیگه کارتون رو انجام بده
دقت کنید! بعد از 1 ماه انتظار . هنوز هم باورم نمیشه افرادی هستن که کسب و کارشون به این صورته، هم آقای فروشنده هم خانوم خزعلی
مریم خز علی به ما چی یاد داد
همه ی ما داستان های به این شکل در مورد کسب و کارهای مختلف داریم و میتونیم برای هم تعریف کنیم. همه ی ما هم کسب و کارهایی داریم و مستقیم و غیر مستقیم در شکل گیری تجربه مشتری نقش داریم، پس چطور میشه که با اینکه برای هم تجربیات نامناسب خودمون رو بازگو میکنیم خودمون در ساختن تجربیات نامناسب مشتریانمون نقش داریم ؟
فارغ از اینکه محصول عرضه شده تا چه میزان کیفیت و ارزش داشته باشه تا موقعی که نتونیم اون رو با تجربه ی خوبی از خرید برای مشتری همراه کنیم ارزش نخواهد داشت. من اغلب که در مورد کسب و کارهای به این شکل فکر میکنم به این نتیجه میرسم که بیشتر برای صاحبانشون یک تفریح یا بازی هست تا موضوع جدی برای موفقیت و خوب در این شرایط هم نمیشه ایرادی وارد کرد.
لطفا شما هم تجارت خودتون رو به عنوان مشتری با من در میون بگذارید.
اولین باشید که نظر می دهید